İnternet sağlayıcınızı değiştirdiniz ve internetinizi kablo ile kullanmak istiyorsunuz. Fakat bilgisayar kabloyu görmesine rağmen “Sınırlı” diyerek interneti aktarmıyor.

Eğer sorununuz buysa ve kablo veya modemde arıza yoksa çözümü aşağıda.

Eğer bilgisayarda kullandığınız DNS, TTNet’e aitse Turknet ile bu bağlantıyı kuramıyorsunuz sanırım. Çünkü benim başıma gelen buydu. TurkNet müşteri hizmetleri bu konuda yardımcı olamayacağını belirtti. Sorun kablodadır gibisinden şeyler söyledi. Google’da yaptığım aramalarda da bir şey bulamadım. Ardından DNS ayarlarına gittim ve TTNet’e ait olduğunu düşündüğüm DNS ayarlarını gördüm. DNS sunucu adresini otomatik al dediğimde internete bağlanabildim. DNS ayarlarını bilmiyorsanız şu adımları izlemeniz gerekiyor:

Denetim Masası – Ağ ve İnternet – Ağ ve Paylaşım merkezi buradan Ethernet bağlantınıza girmeniz gerekiyor. (Eğer burada bir bağlantı yer almıyorsa sol kısımdaki Bağdaştırıcı ayarlarını değiştirin diyin.  Ardından Ethernete çift tıklayıp bağlantıyı aktif edin.) Ethernete girdikten sonra alt kısımdan Özelliklere tıklayın. Açılan listeden aşağıya inerek İnternet Protokolü Sürüm 4 e girin. Ardından alt kısımdaki DNS sunucu adresini otomatik olarak al diyin. Yahut Google gibi başka DNS adreslerini yazın. Bu konuda Google’dan ayrıntılı bilgi bulabilirsiniz.